E ovo je reklama! Pogledajte…

Napraviti dobru reklamu izazov je za sve kompanije. Čitavi timovi bave se istraživanjem tržišta, strategijom… Sve je otišlo doliko daleko da emitovanje reklame od 30 sekundi na „Superbolu“ u SAD košta pet miliona dolara! Marketing je odavno ušao i u udžbenike, postao obavezan predmet na fakultetima… I pored toga sve je manje ideja. Ova reklama za pivo „badvajzer“, nikoga neće ostaviti ravnodušnim.

Inače, zanimljivo je da se pivo kompanije Anhojzer-Buš, (koji je trenutno deo transnacionalne korporacije Anhojzer-Buš InBev)  proizvodi se u različitim pivarama širom sveta . Ali ono nema nikakve veze sa istoimenim  pivom koje se takođe zove – Badvajzer, a nastalo je pre više vekova u Češkim Budejovicama i koje je naravio  Badvajzer Budvar.

Pomenute dve firme u svetu vode više od 40 sporova pred sudovima i više od 70 pravnih postupaka pred uredima za patente jer obe tvrde da imaju pravo na ime brenda „Budweiser“ (koje prvi čitaju kao budvajzer, a drugi kao badvajzer).

Ovo je dovelo do spora u vezi sa zaštitnim znakom koji sprečava Anhojzer-Buš da koristi ime „Badvajzer“ u nekim regionima.

Reklama za pivo koju možete pogledati predstavljeno je prvi put 1876. godine, od strane Karla Konrada iz Sent Luisa  u državi Misuri, Badvajzer je postalo jedno od najprodavanijih piva u Sjedinjenim Američkim Državama. Reč je o filtriranom pivu, toči se u bocama i limenkama. U njemu ima, za razliku od češkog „imenjaka“-  do 30% pirinča, pored hmelja i ječmenog slada koji se koriste pri pravljenju svih piva.

i da se vratimo povodu ovog teksta. U reklamnom spotu je sve savršeno: od ideje, preko scenarija, produkcije do efektne poruke. Da čovek jednostavno ostane bez reči i popije- pivo!


 

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.