Napraviti dobru reklamu izazov je za sve kompanije. Čitavi timovi bave se istraživanjem tržišta, strategijom… Sve je otišlo doliko daleko da emitovanje reklame od 30 sekundi na „Superbolu“ u SAD košta pet miliona dolara! Marketing je odavno ušao i u udžbenike, postao obavezan predmet na fakultetima… I pored toga sve je manje ideja. Ova reklama za pivo „badvajzer“, nikoga neće ostaviti ravnodušnim.
Inače, zanimljivo je da se pivo kompanije Anhojzer-Buš, (koji je trenutno deo transnacionalne korporacije Anhojzer-Buš InBev) proizvodi se u različitim pivarama širom sveta . Ali ono nema nikakve veze sa istoimenim pivom koje se takođe zove – Badvajzer, a nastalo je pre više vekova u Češkim Budejovicama i koje je naravio Badvajzer Budvar.
Pomenute dve firme u svetu vode više od 40 sporova pred sudovima i više od 70 pravnih postupaka pred uredima za patente jer obe tvrde da imaju pravo na ime brenda „Budweiser“ (koje prvi čitaju kao budvajzer, a drugi kao badvajzer).
Ovo je dovelo do spora u vezi sa zaštitnim znakom koji sprečava Anhojzer-Buš da koristi ime „Badvajzer“ u nekim regionima.
Reklama za pivo koju možete pogledati predstavljeno je prvi put 1876. godine, od strane Karla Konrada iz Sent Luisa u državi Misuri, Badvajzer je postalo jedno od najprodavanijih piva u Sjedinjenim Američkim Državama. Reč je o filtriranom pivu, toči se u bocama i limenkama. U njemu ima, za razliku od češkog „imenjaka“- do 30% pirinča, pored hmelja i ječmenog slada koji se koriste pri pravljenju svih piva.
i da se vratimo povodu ovog teksta. U reklamnom spotu je sve savršeno: od ideje, preko scenarija, produkcije do efektne poruke. Da čovek jednostavno ostane bez reči i popije- pivo!