Turistička organizacija u Kragujevcu u vremenu korone bori se za svakog gosta…

U vreme korone kada je turizam posebno ranjiv- kragujevačka Gradska turistička organizacija svoje aktivnosti ipak održava na visokom nivou. Nadaju se boljim vremenima- a pripremaju se kao da će ona doći sutra.
Bojan Pavlović, direktor GTO

„Osnovna delatnost GTO je promocija turističkih potencijala Kragujevca i okoline a imamo i značajne aktivnosti u neposrednoj organizaciji nekih manifestacija i planiranju nekih koje će tek biti pokrenute. Značajna je i naša uloga u povezivanju privrednih subjekata koji su uključeni u turističko-ugostiteljsku delatnost. Tesno sarađujemo sa Regionalnom agencijom za ekonomski razvoj kao i sa Regionalnom privrednom komorom, ali i sa lokalnim institucijama kulture. To je posebno važno u festivalskom turizmu. „Joakim fest“ je u tom smislu veoma značajan. Uzevši u obzir Arsenal Fest, VIBE Fest i još neke shvatamo da je Kragujevac značajno mesto na mapi festivalskih gradova.  Naši ostali projekti su jednako vezani za promociju i razvoj potencijala na urbanom i ruralnom području koje je gostima jednako interesantno“ kaže za naš portal Bojan Pavlović, direktor GTO Kragujevac. Posebnu pažnju i zavidne rezultate GTO je pokazala u organizaciji Gospojinskih svečanosti i Sabora narodne radinosti.

očuvanje starih zanata…

„Veliku pažnju posvećujemo očuvanju i promociji starih zanata ali je svakako najjači akcenat na Miloševom vencu i Kragujevcu kao prvoj prestonici moderne Srbije. Ljudi nas prepoznaju po činjenici da je Miloš prvu prestonicu postavio upravo ovde. Druga najznačajnija stvar koja našem gradu daje dimenziju kakvu danas ima je premeštanje Topolivnice u Kragujevac što je dovelo do velikog rasta samog grada, pozitivnog menjanja strukture stanovništva i pokretanja industrijskog razvoja. Naravno ono što turiste posebno zanima je i onaj mračni deo istorije po kojem smo prepoznatljivi u svetu –

Muzej u Šumaricama

Memorijalni kompleks u Šumaricama. Ne postoji niko ko je u poseti gradu a da se nije poklonio nevinim žrtvama nacizma“, kaže direktor GTO Bojan Pavlović i naglašava industrijsko nasleđe u zoni u i oko Kneževog arsenala kao okosnicu buduće ponude.

Radović ističe  da postoje odlične ideje da se taj prostor koji danas nažalost ne izgleda ni malo reprezentativno oplemeni nizom sadržaja.

„Taj prostor danas ne izgleda dobro ali neke ozbiljnije najave postoje. Najbitnije je rešenje imovinsko-pravnih odnosa na relaciji grad-država-vojna fabrika. Od momenta kada ti odnosi budu definisani moći ćemo da računamo ne nešto što je jedinstveno u jugoistočnoj Evropi. Ono gde sada stavljamo posebnu pažnju je promovisanje ne samo Kragujevca već i šire okoline. Šumadiju svi prepoznaju kao blagu i pitomu regiju prelepih pejzaža i posebnih gastronomskih doživljaja. Zdrava i ukusna hrana, odlična vina i najbolja rakija veliki su potencijal. Ovo posebno dolazi

nema Šumadije bez šljivovice

do izražaja u vremenu Korone kada se mnogo manje putuje, nema sajamskih manifestacija, seminara i sličnih događaja na koje smo se kao GTO u dobroj meri oslanjali. U tom smislu Rakijski i Vinski putevi Šumadije će biti nešto od čega dosta očekujemo. U tom delu veoma je značajna „Kuća Đure Jakšića“ i vinsko-rakijski hab, jedinstveni prostor za degustaciju rakije i vina, promociju novih proizvoda kao i, ono što je posebno zanimljivo, slaganje rakije i vina sa hranom. Zato pružamo svu moguću podršku proizvođačima kao značajnom privrednom ali i turističkom resursu.  Ljudi nas prepoznaju po tome i red je da  mogućnosti iskoristimo na  pravi način“. Pavlović kaže i da će u narednom periodu posebna pažnja biti posvećena razvoju seoskih domaćinstava u okolini jer sadašnji nivo nije dovoljno dobar.

Legat Koke jankovica

„Prošle godine smo, zahvaljujući uspešnoj promociji GTO na televiziji Vojvodine, uprkos Koroni imali grupe penzionera iz severne pokrajine. Bili su prezadovoljni. Zato naše kapacitete moramo i da proširujemo i da ih u kvalitativnom smislu pojačavamo. Mislim da će, naravno kada to dozvole epidemiološki uslovi, bolji dani za turizam nastupiti i nekakvim ukrupnjavanjem ponude. Tu pre svega mislim na stvaranje regionalne turističke organizacije koja bi nas bliže povezala. Od toga bi korist imao ne samo Kragujevac već i Topola, Gornji Milanovac, Aranđelovac… Bolja ponuda definitivno donosi i bolje dane za turizam. Mi imamo tu sreću da imamo šta da ponudimo“, optimističan je direktor Pavlović . On zaključuje da sa ponosom u gradskoj turističkoj ponudi izdvajaju i Legat Koke Jankovića, jedini namenski izgrađen objekat u zemlji za ovu specifičnu namenu.



ucentar.rs foto: ucentar/GTO

!!! Zapratite nas i na FB  najnovije vesti, događaji i afere iz Kragujevca i Šumadije na https://www.facebook.com/ucentarkg/



1 Comment

  1. Beli
    28/02/2021 - 2:58 pm

    Bojan je retko skolovan, kulturan i pristojan momak za razliku od skoro svih drugih direktora…

    Reply

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.