U „Fijatu“ se čeka odluka o novom modelu u Kragujevcu. OKTOBAR krajnji rok!
Radnici „Fijata“ su na plaćenom odsustvu od 28. maja, a u fabričke hale se vraćaju 8. juna.
Zajednička kompanija „Fijata“ i „Pežoa“ trebalo bi da do septembra ili najkasnije oktobra obavesti Vladu Srbije, koja je sa 33 odsto udela suvlasnik kragujevačke fabrike automobila, kakvi su joj planovi za postrojenje u Šumadiji.
Svi se nadaju da će biti pokrenut novi model automobila i to u drugoj polovini sledeće godine. To i jeste mnogo verovatnije nego da kragujevački pogon bude zatvoren budući da spada u jednu u najmodernijih „Fijatovih“ fabrika u kojoj je veći deo procesa proizvodnje automatizovan. Uostalom i iz zajedničke kompanije „Stelantisa“ je pre mesec dana saopšteno da nemaju nameru da sele fabriku iz Srbije.
Kompanija „Stelantis“ je formirana početkom godine i očekuje se da uskoro predstavi investicione planove za svaku fabriku koja posluje u okviru grupacije.
Saša Đorđević, predsednik sindikata „Fijata“, potvrdio je da „Stelantis“ trenutno radi na planu za naredni period. U sledećih nekoliko meseci trebalo bi da bude završen strateški plan za kompaniju.
– Posle toga ćemo imati podrobniju informaciju da li će se u Kragujevcu raditi nešto novo. Iskreno se nadam da hoće i trebalo bi da bude precizirano kad bi to moglo da otpočne. Verujem da ćemo od septembra znati nešto više – kaže Đorđević.
U međuvremenu, dok se čeka odluka o daljoj sudbini, nova grupa zaposlenih se sprema za odlazak na osmomesečni rad u „Stelantisovu“ fabriku u Trnavi, a u ovom slovačkom gradu već radi desetak njihovih kolega koji su otišli pre nekoliko meseci.
Đorđević navodi da radnici odlaze isključivo po svojoj volji jer su napravili računicu da im se to isplati. Plata je oko 850 evra, ali svaki prekovremeni sat i rad vikendom se dodatno plaća.
– Sve dok se odlazi dobrovoljno mi kao sindikat nećemo da se mešamo. Svako za sebe treba da preračuna šta mu se više isplati – objašnjava Đorđević.
(Kurir.rs/Politika)