Može li Kragujevac da pravi hibridna vozila!?
Fijatova fabrika u Kragujevcu bi se relativno lako prebacila na proizvodnju hibridnih automobila, a tehnički je uz nešto više vremena moguć i prelazak na električne. To ipak neće biti presudno kada se bude odlučivao o sudbini kragujevačke fabrike, koliko god da je italijanski vlasnik najavio potpuni prelazak na električni brend.

prof. dr Milan Vujanić
U tome su saglasni sagovornici Sputnjika, profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu, čija su specijalnost automobili, Milan Vujanić i predsednik sindikata „Nezavisnost“ u Fijatovoj fabrici u Kragujevcu, Zoran Stanić.
Kada su se januara ove godine dva automobilska giganta, Fijat Krajsler iz Torina i francuski Pežo spojili u Stelantis, četvrtog najvećeg proizvođača automobila na svetu, najavili su da im je cilj prelazak na proizvodnju vozila sa autonomnim kretanjem i na hibridne i električne automobile. Najavljeno je, takođe, da nijedna fabrika neće biti zatvorena.
Da li su hibrid i elektromobil šansa za Kragujevac

fiat 500L odlazi u istoriju
Zacrtali su da već od 2025. počnu sa izbacivanjem konvencionalnih automobila iz svoje ponude širom sveta, a da do 2030.u potpunosti pređu na električna vozila. Nedavno je predstavljen model 500 u električnom izdanju koji je, kako kažu, samo početak. Da li je to šansa za kragujevačku fabriku, jednu od najmodernijih u Fijatovoj porodici, otvorenu 2012. godine.
ucentar.rs/sputnik foto: ucentar/printskrin