nezapamćeno: Nestašica municije i porast prodaje oružja u Americi!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Policija u Las Vegasu i državi Vašington suočena je s manjkom metaka, iako je uvoz u SAD u poslednje dve godine porastao za 225 odsto

Pandemija koronavirusa, socijalni nemiri i porast kriminala znatno su uticali na porast prodaje oružja u Sjedinjenim Državama, gde je neočekivano došlo do nestašice municije!

Nestašica se najviše oseća među osobama koje kupuju oružje za ličnu zaštitu, onima koji rekreativno posećuju strelišta, lovcima, ali i u državnim organima, prenosi Njujork post.

Došlo vreme da policija štedi municiju

Naime, policija u Las Vegasu i državi Vašington prijavila je da ima nedovoljne količine municije.

– Imali smo nekoliko instruktora za vatreno oružje koji su otkazali registraciju za naše kurseve jer njihova agencija nije imala dovoljno municije ili nisu mogli da pronađu municiju za kupovinu, rekao je Džejson Vustenberg, izvršni direktor Nacionalnog udruženja instruktora za vatreno oružje.

Dag Tandžen, instruktor za vatreno oružje u komisiji pri Trening centru za policijsku akademiju u državi Vašington, kaže da su i oni imali problema da nabave municiju za polaznike.

– Imali smo situaciju da je naša policija bila prazna i nismo imali municije kalibra devet milimetara. Zbog toga su instruktori bili prinuđeni da smanje broj ispaljenih metaka po polazniku na vežbi. To nam je dalo nekoliko meseci vremena da obnovimo zalihe, rekao je on.

Nacionalna fondacija za streljaštvo navodi da u SAD oko 50 miliona ljudi redovno ide na strelište. Procenjuje se da je samo prošle godine prodato više od 20 miliona komada raznog naoružanja. Od toga je osam miliona ljudi prvi put kupilo oružje, navodi Gardijan.

– Računamo da je 8,4 miliona ljudi prošle godine prvi put kupilo oružje. Većina njih je kupila kutiju sa 50 metaka, to je 420 miliona metaka, rekao je Mark Oliva, portparol Nacionalne fondacije za streljaštvo.

Zvanični podaci FBI

Poslednjih godina u SAD konstantno raste prodaja naoružanja. Prema zvaničnim podacima FBI, 2010. bilo je 14,4 miliona zahteva da se proveri prošlost potencijalnih kupaca naoružanja. Prošle godine je bilo čak 39,7 miliona zahteva da se proveri prošlost potencijalnog kupca naoružanja, dok je ove godine do juna već bilo 22,2 miliona tih zahteva. Pravi broj prodatih komada raznog oružja je mnogo veći jer se jedna provera zahteva po kupcu koji može da pazari nekoliko komada vatrenog oružja. Za prodaju municije nije potrebna licenca i evidencija se ne vodi.

Odličan posao „Zastava oružja“ vredan 235 miliona dolara… 

Inače, u maju prošle godine Zastava oružja je sklopila ugovor o izvozu lovačkog i sportskog oružja u Ameriku u vrednosti od 235 miliona USD i da to predstavlja povratak te kompanije na zahtevno američko tržište.
Mladen Petković, direktor „Zastava oružje“

– Ovim ugovorom fabrika obezbeđuje poslovnu stabilnost preduzeća koje je stub srpske namenske industrije, ali i stvara mogućnosti za tehničko-tehnološko usavršavanje proizvodnog procesa – navodi se u saopštenju koje je potpisao generalni direktor kragujevačke fabrike Mladen Petković.

Prema oceni rukovodstva, ovaj ugovor je „istorijski poslovni poduhvat“ fabrike.
Radi se o dugoročnom aranžmanu fabrike sa poslovnim partnerima iz Amerike koji će kragujevačkoj fabrici obezbediti kontinuiranu proizvodnju u narednih šest godina i siguran posao za 2.500 radnika.
Fabrika Zastava oružje sa partnerima iz Amerike potpisala je prvi ugovor krajem 2018. godine vredan 572.000 dolara, a tokom 2019. i 2020. godine sklopljeni su novi dugoročni ugovori i aneksi ; o izvozu lovačkog i sportskog oružja u SAD, u ukupnom iznosu od 70 miliona dolara.
Ovi poslovi su, kako je navedeno, pored finansijske stabilnosti omogućili i kvalitetnije brendiranje Zastavinog oružja na vrlo specifičnom američkom tržištu. Ocenjeno je i da u poslednje tri godine fabrika beleži dobre poslovne rezultate u plasmanu civilnog programa na inostrana tržišta.
Svakako da im novonastala situacija itekako ide na ruku… 


priredio: ucentar.rs  foto: prisnkrin

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Ostavi komentar