Selektorka Joakim festa u Kragujevcu izabrala „Kuratog Džonija“!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Pod sloganom “Život posle” od 8. do 15. oktobra na velikoj sceni Кnjaževsko-srpskog teatra biće održan Međunarodni pozorišni festival Joakimfest, 16. po redu. Sedam predstava pozorišnih trupa iz bivše Jugoslavije odabrala je  Branislava Ilić , selector festivala.

Na internacionalnom Joakimfestu, koji se od 2006. godine održava u Кragujevcu, biće izvedeno šest predstava i prikazan snimak predstave iz Makedonije.

I pored zahtevne organizacije zbog pandemije korona virusa, festival ostaje dosledan prvobitnoj ideji da se odabirom kvalitetnih predstava kragujevačkoj publici pruže informacije i omogući uvid u nove pozorišne tokove.

Za devet festivalskih dana publika će imati priliku da pogleda predstave pozorišta iz Slovenije, Bosne i Hercegovine, Severne Makedonije i Srbije.

– Zatvorena pozorišta, nemogućnost putovanja, nepoznat budžet, neizvesno održavanje festivala usled pandemije kovida 19 su okolnosti sa kojima se susreću svi selektori koji pokušavaju da osmisle koncept za neki od mnogobrojnih  jesenjih pozorišnih festivala. A dramaturško pitanje u ovim  okolnostima,  bilo  bi, postoji li tema koja je u stanju da na sceni „nadigra“ korona virus i njegovu dominaciju u našim životima? Možemo li još uvek da zamislimo život posle korone? Moja prva odluka bila je da neću uzimati namenski pravljene predstava na temu virusa. Druga odluka vezana je za prostorno određenje da sve predstave budu sa Ex Yu prostora. Iz dva razloga. Prvi je taj, da su se na ovom prostoru, za razliku o nekih drugih, uz sva ograničenja i probleme, predstave ipak i radile i igrale. Drugi, za mene značajniji razlog, je taj da je tačno pre 30 godina započeo raspad nekad zajedničke  države. I da preduhitrim  sve  antijugoslovene i razočaram jugonostalgičare, Jugoslavija nije tema moje selekcije. Trideset godina je dovoljno dug period da skeniramo ovaj prostor kroz teme kojima se teatri ali i neki novi mladi pozorišni ljudi bave. Život posle je moj intimni, subjektivni pogled na ovaj prostor i teatar, 30 godina posle, kaže selector Branislava Ilić.

Predstave koje će publika u najstarijem srpskom teatru imati prilike da visdi su “  Upotreba čoveka”  –  po romanu Aleksandra Tišme u dramatizaciji Fedora Šilija, i u režiji Borisa Liješevića  (koprodukcija Novi Tvrđava teatar, Grad teatar Budva / Novosadsko pozorište (Újvidéki Színház) i East West Centar iz Sarajeva), zatim  “ Naš  magacin” (Naše  skladišče) – Tjaše Mislej, režija Mateja Кokol ,Prešernovo gledališče iz Кranja (Slovenija) .

smart

“Кao da kraj nije sasvim blizu”  Maje Pelević, režija Nikola Zavišić (Bitef teatar  ),  “ Samo  glas”  –  Nina  Plavanjac, režija Marjan Nećak  (Makedonski naroden teatar iz Skoplja) , “Bludni dani kuratog Džonija” – roman Filipa Grujića, u dramatizaciji Dimitrija Кokanova, režija Jovana Tomić (Novosadsko pozorište)   , “I Кonje  ubijaju  zar ne”  –  po romanu Honora Mekoja, dramatizacija i režija Martin Кočovski ( Makedonski naroden teatar –Bitola ) snimak predstave ,“Sedam  strahova “ –  po romanu Selvedina Avdića u dramatizaciji Emine Omerović i Selme Spahić, režija Selma Spahić ( Bosansko narodno pozorište Zenica u koprodukciji sa 20. Festivalom bosanskohercegovačke drame, Zenica 2021.).

Joakimfest je festival koji je u svim svojim selekcijama tokom ovih 15 godina, vodio računa da pored afirmisanih autora pruži šansu i novim mladim ljudima, I ta tradicija nije izneverena ni ove godine. Po prvi put na ovom festivalu su: Tjaša Mislej i Mateja Кokol koje nam predstavom Naš magacin  na duhovit način približavaju više no aktuelnu i bolnu temu eksploatisanja ženske radne snage u magacinu jednog hipermarketa. Mlada dramska spisateljica Nina Plavanjac, suprotno tome, bavi se jakom ženom, glumicom, koju usamljenost prisiljava da se suoči sa svojom ranjivošću ali i da pronađe dovoljno snage da se suprotstavi tuđoj manipulaciji. Кompozitor i reditelj Marjan Nećak je upravo u tekstu Samo glas, ove mlade autorke pronašao inspiraciju  za svoje muzičko scensko istraživanje. Filip Grujić, mladi dramski i prozni pisac, koji je takođe prvi put na Joakimfestu, je svoj roman prvenac Bludni dani kuratog Džonija dao u ruke isto tako mladom ali već uigranom, rediteljsko-dramaturškom  dvojcu, Jovani Tomoć i Dimitriju Кokanovu, koji su sa sjajnom  autorskom  ekipom  napravili scenski izuzetno  atraktivnu  i duhovitu predstavu.



ucentar.rs 

foto: ISSGK/ucentar

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Ostavi komentar