Uprkos davanju milijardi iz budžeta Srbije: Fiat Srbija- pred bankrotom!?
Prema malom ćete ih poznati! Fijat je, jednostavno, bankrot!
Da nije tako, zar bi ova svetski poznata kompanija, dozvoljavala bruku oko štrajka u svojoj ćerki firmi “Fiat Plastik” u Kragujevcu, u kojoj radnici štrajkuju od februara ove godine. Umesto da ova kompanija sa sedištem u EU, počne pregovore sa štrajkačkim odborom, ispoštuje zakone zemlje u kojoj je Fijat dočekan kao lider automobilske industrije sa neskrivenom nadom da će pomoći razvoju ovog dela Evrope, na delu je mutljavina svojstvena orijentalnim satrapijama.
Radnike koji su u štrajku proglašavaju tehnološkim viškom, rukovodstvo pritiska sindikalne vođe, ali, kako ističu u Štrajkačkom odboru – i podmićuje. Premešta mašine, ali i deo proizvodnjie van Srbije. Tek posle osam meseci, kako je najavljeno, u utorak, 7. septembra, štrajkački odbor počeće pregovore sa predstavnicima FCA Italy S. p. A. i to u – Beogradu. Ide se na dodatno iznurivanje radnika, da na pregovore putuju 140 kilometara. To je moguće u zemlji gde država saučesnički ćuti. Ona ista država koja, godinama, lopatama
baca pare italijanskom partneru sa većinskim ulogom od 67 odsto u vlasništva kragujevačke fabrike. O ponašanju poslovodstva ćerke firme, cute i dva člana Nadzornog odbora FCA Srbija do.o.o. Aleksandar Smiljković i Gojko Stanivuković. Ta dvojica predstavljaju 33 odsto kapitala, koje je u vlasništvo Srbije. Aleksandar Smiljković je, uz to, rodom iz Kragujevca.
Odnos FCA Srbija d.o.o prema donaćoj javnosti takav je, da oni koji dobro pamte nekadašnju “Zastavu”, prosto požele da ponovo vide Zorana Prokića, nekadašnjeg šefa službe za odnose sa javnošću i urednika fabričkog lista “Zastava”.
Javnost je uskraćena da vidi ugovor o osnivanju Fijat automobila Srbija, današnje FCA Srbija d.o.o. A i kada vide ugovor, ništa neće saznati, jer su najvažnija mesta prekrivena crnim. Ponešto su o tome pričali opozicioni aktivisti, ali su zaćutali. Čim su se domogli parčenceta vlasti, ili poneke mrvice sa stola onih koji drže nož i pogaču.
Portal Ucentar, zato, saopštava, neke od važnih činjenica koje ne mogu da se nađu na stranicama ili u emisijama takozvanih mejnstrim medija. Dakle, FCA Srbija d.o.o. tokom 2020. godine imao je prosečno 2.133 zaposlena radnika. Za njihove bruto plate, prevoz, službena putovanja, ostale naknade rezervisanja za neisplaćene godišnje odmore ta firma je prošle godine isplatila tačno 2.457.341.000 dinara. Međutim, prema bilansima u koje je Ucentar imao uvid, FCA Srbija d.o.o. je uknjižio prihode po osnovu “državnih davanja”, i to ne od bogate Italije, već od Srbije, koja grca u tranzicionim turbulencijama. Tačno: 2.442.144.000 dinara. Pretprošle, 2019. godine, FCA Srbija d.o.o. se omastio od siromašne države Srbije koja mu je takođe pokrila plate i ostale troškove zaposlenih i to preko dve milijarde i 283 miliona dinara.
Možda je sada i donekle jasnije zašto je na adresu Saveta za borbu protiv korupcije 2011 stigla knjiga od sto strana na kojoj je svaka reč cenzurisana – prekrivena crnom bojom da ne bi bila čitljiva, o čemu je pisao Blic.
-U pitanju je ugovor koji je Vlada Srbije, odnosno Ministarstvo ekonomije sklopilo s „Fijatom“ o zajedničkom ulaganju u Kragujevcu, a cenzurisana knjiga stigla je kao odgovor na zahtev saveta, koji istražuje da li je aranžman s „Fijatom“ isplativ i napravljen u korist građana Srbije- kaže se u tekstu.
Međutim, tu nije kraj što kaže naš narod- „mašćenju debele guske“ u 2020. godini… Davala je Srbija i preko iznosa za plate radnika…
sutra: Koliko je država Srbija dala para Fijatu prošle godine!?
ucentar.rs foto:printskrin/ilustracija/blic