ČABAR: „Još da može normalno da se uđe“! Garaža u Kragujevcu od tri miliona evra- zjapi poluprazna!
Ne treba biti upoznat sa problematikom, a ne primetiti da je Grad Kragujevac u ozbiljnom problemu sa rentalbilnim poslovanjem Javne garaže, jednog od najkontraverznijih projekata iz vremena

„Kojote razredi malo prilikom gradnje, iskilavaih se…“
gradonačelnikovanja Radomira Nikolića, sina eks predsednika Srbije Tomisalava Nikolića.

Vrti, vrti, pun desno…
Kragujevčane nisu privukle ni najave sa otvaranja „da puštanjem u rad garaže nekadašnja prestonica Srbije sebe stavlja na mapu savremenih gradova jer je reč o objektu koji je energetski efikasan i u kome su primenjena najsavremenija tehnološka rešenja u delu kontrole i naplate parkinga“.
-Još da može normalno da se uđe u garažu- prokomentarisala je jedna Kragujevčanka jučerašnju najavu pojeftinjenja aluduirajući na preuske prilaze gde se vozači osećaju kao da su na polaganju poligona vozačkog ispita.
Nisu se štedele pare građana na izgradnji ove višespratne garaže predviđenog kapaciteta parkiranja od 200 parking mesta. Energetski efikasna rešenja, mesta za punjenje električnih automobila i solarne panele koji proizvode električnu energiju neophodnu za rad garaže iznelo je 359.643.293,00 dinara ili nešto više od tri miliona evra! Čak je da bi finansiralo izgradnju garaže JKP Šumadija Kragujevac podiglo kredit! U cenu nije uračunato 12 ari besplatnog građevinskog zemljišta u strogom centru grada, a radove na izgradnji garaže izveo je konzorcijum „Strabag“ doo Beograd i „Strabag“ ad Austria.
Zbog čega se i kome toliko žurilo da se grad zaduži ogromne pare- trebalo bi da bude početna tačka policijske istrage. Međutim, po običaju od toga neće biti ništa.
Bez odgovora su ostala i nezgodna pitanja opozicije u Kragujevcu upućena gradskim vlastima.
Pored činjenice da bi se izgradila sadašnja srušena je jedna uzidana garaža stambene zgrade i uništeno 16 parking mesta, sa još deset neobeleženih i nekoliko limenih garaža. Precizno je izračunato da je potrošeno oko 21.000 evra po parking mestu.
Inače, cena parking mesta kod privatnika u ovom delu Kragujevca ne prelazi 6.000 evra. Da li zbog prideva „ekološkog“ u imenu zanemarene su činjenice da je javna garaža zatvorila prozore susednih stambenih i poslovnih zgrada, da petospratni objekat ima malu osnovu za svoju saobraćajnu namenu, zatim da se izlazi na prometnu Ulicu Kneza Miloša, koja je često u saobraćajnom kolapsu i malog kapaciteta za protok vozila…
Mnogo je pitanja ostalo bez odgovora. Pa i ono koliko su zaradili razni podizvođači koji su obeležili eru vladavine Nikolića u Kragujevcu…
A zanimljivo je pogledati i statistiku.
cena izgradnje jednog kvadratnog metra garaže, (ako zgrada ima 7000 m2)- iznosi 428 evra po kvadratu.
Cena kompletne izgradnje stanova po kvadratnom metru na istoj lokaciji iznosi 600-700 evra.
Da mi se isplatilo jedno parking mesto po ceni iznajmljivanja od 70 dinara na čas koliko je prvobitno bila cena, pri punoj uposlenosti od 24 sata- potrebno je 28 800 časova, iil 1200 dana ili 3,2 godine.
Grad je za ovaj novac mogao da kupi i 87 jednosobnih stanova od po 43 kvadrata u naselju Aerodrom ili 500 parking mesta koliko je cena na istoj lokaciji kod privatnika.
Još bi moglo normalno i bez manevarskih zahvata da se- uđe u garažu !
Smanjili cenu parkiranja 30 odsto..
-Od 05.novembra 2021. godine, cena parkiranja u javnoj garaži u ulici Kneza Miloša iznosi 50,00
dinara po započetom času parkiranja za putnička vozila umesto dosadašnjih 70,00 dinara, a cena od 1050,00 dinara za dnevno jednokratno parkiranje snižena je i sada iznosi 750,00 dinara-saopšteno je juče.
Bonus video: Polaganje kamena temeljca- Javna garaža Kragujevac
ucentar.rs