Dobar ukus gradskog većnika: Maksina „plava ptica“ „
Moćan sportski automobil san je mnogih muškaraca. Da bi se ovaj san ostvario potrebno je mnogo novca. Do novca se dolazi napornim radom. To su osnovna načela poštenja, koja nemaju dodirne tačke sa novokomponovanim sistemom vrednosti odomaćenim kod nas, najkraće opisanim u doskočici skoro prerasloj u poslovicu „ko laže,taj krade, ko krade, taj ima, ko ima taj štedi, ko štedi, taj vredi“.
Za modele automobila koji se kreću od 15.500 evra do 33.000 evra potrebno je izdvojiti od bezmalo 30 do čak 60 prosečnih srpskih plata.
Istraživači Ucentar nisu mogli da ne primete dobar ukus i, očigledno dubok džep, gradskog većnika Kragujevca zaduženog za komunalnu delatnost Vladimira Maksimovića koji se počastio modelom koji se uklapa u zonu našeg interesovanja – Honda Civic. Upravo ovaj model kreće se u rasponu cena koje smo naveli.
Nažalost Maksimović ne može da bude dobar reper za naše istraživanje jer se njegova plata, prema ranije objavljivanim podacima, kreće na nivou nešto višem od 100.000 dinara. Imajući u vidu i da se bavi privatnim biznisom, za Maksimovića ovaj, za mnoge neostvarivi luksuz, i nije nešto nedostižno.
Problem međutim nastaje kada se čaršija, posle kraće pauze, ponovo zapita „odakle pare, rođače“, a to je ono što se upravo dešava. Naime, naši čitaoci poslali su nam fotografije novog „ljubimca“ većnika Maksimovića pitajući se kako neko sa platom od oko 1.000 evra može sebi da priušti ovakav luksuz.
Nije tajna da su protiv ovog, kako ga često zovu, „kralja komunalnog biznisa bez čijeg blagoslova niko ne može da radi“ svojevremeno pljuštale optužbe za navodno reketiranje prilikom izdavanja gradskih lokala. Doduše, izvori bliski gradskim vlastima bili su uvereni da će Maksimović podneti ostavku, ili biti smenjen zbog štete koju je naneo gradu, a koja iznosi par stotina hiljada evra zbog nepovlačenja sredstava dobijenih od EBRD-a.
Tada se u skupštinskim kuloarima govorilo i da Maksimović neće moći politički da preživi činjenicu da se o njegovom radu interesuje i UKP odeljenje za borbu protiv korupcije u delu istrage koja se vodila u kragujevačkoj Energetici, gde je Maksimović bio pomoćnik direktora za ekonomiju. Bilo kako bilo, epilog ovih događaja nekom silom je odložen, a lider manjinske stranke Slovaka – „Jaka Srbija“ Vladimir Maksimović, ostao je gradski većnik.
Da li ovaj strastveni ljubitelj „vrelih guma“ i jakih mašina, svoju snagu crpi iz podrške 16 porodica Slovaka koliko ih ima u centralnom gradu Šumadije ili je u pitanju nešto drugo, nije nam poznato. Ni interesovanje istražnih organa kao ni čaršijske priče, ali i objektivno loše stanje u komunalnoj infrastrukturi koja mu je poverena na staranje, nisu bilo dovoljan razlog da Maksimović odvrate od realizacije sna većine muškaraca – skupocenog sportskog automobila.
Šta je u pitanju, to mogu da utvrde jedino stručnjaci velikog kalibra, dorasli patologiji koju definiše primećeno ponašanje. Da li je sve to normalno pa može da se pripiše sportskom duhu ili hedonističkoj prirodi, ili se možda radi o emocionalnoj nezrelosti,traumama iz detinjstva, nedostatku morala, sindromu mikropenisa ili pak klasičnoj bahatosti, utvrdiće oni. Ako je pak u pitanju ovo poslednje, postoji jedna prosta, čaršijska definicija. „Bahatost je kad na ulici p….. (pustiš goluba) kao bizon, pa se tek onda okreneš da vidiš jel ima nekog iza“…