Poveži se sa nama
Admiral

Društvo

POPISIVAČI ĆE OBIĆI 680.000 GAZDINSTAVA U SRBIJI DO 15. DECEMBRA! Ko je dužan da ih primi i šta se tačno popisivati?

Published

on

U Srbiji je počeo popis poljoprivrede koji će trajati do 15. decembra. Popisivači će obići 680.000 gazdinstava i popisati količine – stoke, useva i slično. Petar Korović iz Republičkog zavoda za statistiku kaže da su popisom obuhvaćena sva gazdinstva koja se bave poljoprivredom, bez obzira na njihov pravni status.

Korović ističe da će popisivači obilaziti tačne adrese gazdinstava koje su utvrđene na osnovu registra gazdinstava i statističko-poslovnog registra republičkog zavoda, kao i registar poljoprivrednih gazdinstava nadležnog ministarstva, popisom će, prema rečima Korovića, biti obuhvaćeni i svi oni koji su se na prethodnom popisu stanovništva deklarisali kao poljoprivrednici.

„Važno je naglasiti da se mi u popisu ne bavimo vlasništvom, ne bavimo se cenama, zaradom. Mi se isključivo bavimo količinama i površinama. Nama je ključno da znamo koliko je zemlje obrađeno. Nije nam važno da znamo da li je zemlja lično vaša u najširem vlasništvu, ili da li ste vi tu zemlju zakupili“, kaže.

 

Korović objašnjava da je broj od 680 hiljada zaista najširi skup i kako dodaje, nastao je tako uparivanjem četiri evidencije.

„Prva evidnecija su registar gazdinstava koje vodi zavod, drugi je zavodski, treći registar vodi Ministarstvo poljoprivrede i najsvežiji podatak je popis stanovništva od prošle godine. Tada je jedno od pitanja bilo „da li se bavite poljoprivredom“. Ako ste odgovorili da, onda ste direktno sebe nominovali da se nađete u adresaru za popis poljoprivrede“, rekao je.

Upitan da li je odziv obavezan, Korović odgovara potvrdno.

„Rad na terenu izgleda kao u popisu stanovništva. Zakon predviđa kazne za prekoračenje ovlašćenja popisivača. Nije cilj da nikome pišemo kazne. U popisu stanovništva je praksa pokazala da smo imali svega par desetina kazni je bilo. To je zaista zanemariv broj. Mi zaista nismo imali problem sa odzivom“, dodaje.

 

Kako kaže, tokom trajanja popisa radiće i info centar i broj je isti kao što je bio kada se vršio popis stanovništva 0800 444005.

„Nažalost su trendovi takvi da broj gazdinstava opada, ali rastu obradive površine. To ne govori nešto mnogo, ali rezultatima bi se bavili tek u januaru kada budu bili prvi podaci u januaru“, kaže on.

Očekuje se, kaže, da prvi podaci budu u januaru, i rezuultati ovog popisa pomoći će da se odredi kakav će biti budući plan agrarne poltike ali i da se pomogne svim budućim poljoprivrednim istraživanjima.

OVO SE POPISUJE:

Osnovna obeležja o poljoprivrednim gazdinstvima: identifikacioni podaci gazdinstva, zemljišni fond i kategorije korišćenja poljoprivrednog zemljišta, podaci o radnoj snazi i podaci o broju stoke prikupljaju se potpunim obuhvatom jedinica posmatranja.
Podaci o organskoj proizvodnji i primenjenim merama ruralnog razvoja biće preuzeti iz administrativnog izvora – evidencije Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede.
Podaci za ostala obeležja (navodnjavanje površina pod usevima, način držanja stoke, obrada i održavanje zemljišta, upotreba đubriva, poljoprivredni objekti, mehanizacija i oprema) biće prikupljeni na uzorku.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Društvo

Izložba vina i grožđa na Oplenačkoj berbi, večeras koncert Harisa Džinovića

Published

on

By

Oplenačka berba, tradicionalna manifestacija koja se održava u Topoli već 61. put, otvorena je juče.

Danas program uključuje nekoliko interesantnih događaja.

U 10 sati u selu Žabare, na fudbalskom igralištu, održava se izložba pasa svih rasa, u organizaciji Kinološkog društva „Karađorđe“ iz Topole.

Sat kasnije, u Vinskoj ulici, škola „Kralj Petar I“ priređuje izložbu vina, grožđa i drugih poljoprivrednih proizvoda.

Tokom dana, posetioci će uživati u nastupima izvornog pevačkog folklora, dok je za večeras, u 20 sati, predviđen koncert Harisa Džinovića.

Continue Reading

Društvo

Kiša džekpotova se nadvila iznad Kragujevca!

Published

on

By

Očekujte sjajne dobitke narednih dana!

Jesen nam je donela vatromet! Samo u AdmiralBetu, svakog dana od 10. oktobra u periodu od 19 časova do 23 časa sve igrače u lokalu očekuje Happy Hour!

U narednom periodu Happy Hour će donositi intezivne padavine džekpota u visini od 120.000 dinara dnevno!

Sjajan način da završite dan, zar ne?

Sve što treba da uradite je da posetite AdmiralBet lokal na adresi Zorana Đinđića 10, zaigrate vaše omiljene slot igre u navedenom periodu i imate sjajnu priliku da svakog dana osvojite deo od 120.000 dinara u kešu!

Pored najavljenih padavina, sve posetioce lokala očekuje akcija 3+1 pri kupovini piva, a tu je i mnoštvo drugih nagrada i promocija! Na Vama je samo da dođete i da u sjajnoj atmosferi uživate u jesenjoj čaroliji, samo u AdmiralBetu!

Continue Reading

Društvo

IVAN JE VLASNIK NAJUSPEŠNIJE NOVINSKE AGENCIJE U UNUTRAŠNJOSTI SRBIJE, ZA ŠEST GODINA PROŠAO TRNOVIT PUT OD MALE KUĆE ZA KOJU NIKO NIJE ZNAO DO MEDIJA ČIJE VESTI SADA PRENOSE SVI

Published

on

By

Kada je pre šest godina počinjala sa radom Regionalna informativna novisnka agencija (RINA) sa sedištem u Čačku, mnogi su pomislili da će to biti samo još jedan u nizu elektronskih medija iz unutrašnjosti Srbije, koji će kao i većina drugih biti oruđe kojim upravljaju lokalni političari.


Vlasnik i glavni urednik agecnije RINA Ivan Nikolić, foto: Privatna arhiva

Ipak, od jeseni 2018. do ove 2024. prešao se težak, naporan ali i siguran put od male medijske kuće do lidera kad je u pitanju informisanje iz zapadnog dela naše lepe Srbije.

Na čelu sa Ivanom Nikolićem, agencija RINA danas je medij na koji računaju najveće nacionalne medijske kuće, medij sa kog se informišu skoro svi lokalni i veliki nacionalni portali, ali i medij koji je uvek prvi na licu mesta i na izvoru informacija. 

– Da je bilo lako svih ovih šest godina – nije. Sama ideja o nastanku agencije RINA, potekla je od mog oca Gvozdena, koji je skoro dvadeset godina u medijima, ipak sve ostalo je bilo na meni. Prihvatio sam tada izazov iako ni ja ni kolege nismo mogli da pretopostavimo šta nas sve čeka. Ali, odustajanje za nas nije bilo opcija. Rad koji traje skoro 24 sata, sedam dana u nedelji. Ono što nas je izdvojilo od ostalih jeste upravo ta želja da prvi imamo informaciju sa terena. Ja lično sam znao u pola noći, usred zime da ustanem iz kreveta i odem na lice mesta, ukoliko se desila neka nesreća, havarija ili požar, kaže vlasnik i glavni urednik agecnije RINA Ivan Nikolić. 

 

Priseća se da je na samom početku bilo malo onih koji su RINI dali poverenje, imala je samo dva, tri korisnika, ali to ni Ivana ni njegovu malu ekipu nije pokolebalo. Nastavili su da rade bez predaha, kao da ih čita na hiljade ljudi a u stvarnosti je taj broj bio jako mali. Dani su prolazili, meseci i onda je polako točak počeo da se okreće na njihovu stranu. Postali su prepoznatljivi i to najviše zbog toga što su u fokus stavili obične ljude iz naroda, a politiku u drugi plan. 

– Mogu da se setim tog prelomnog trenutka, bile su poplave u maju 2019. godine. Danima smo izveštavali o nesrećnim ljudima kojima je vodena stihija odnela sve što su imali. Trudili smo se da ih sve obiđemo, da prikažemo njihovu bol i patnju, verujte i sami smo neretko završavali u suzama nakon obilaska svih tih područja. Sećam se da smo peške išli preko dva kilometra po blatu kako bi stigli do čoveka koji je živeo u udaljenom dragačevskom selu, a kome je klizište pretilo da ga zatrpa i njega i njegovu malu kuću. Tada je njegovu priču čula čitava Srbija. Tada su veliki mediji iz Beograda obratili pažnju na nas, tražili su naše slike i fotografije, koje su govorile više od 1000 reči. Mislim da smo dokazali evo i na našem primeru, da može da se uspe čak iako u vašim pričama umesto političarima, date prednost običnom narodu, dodaje Nikolić. 

Neobične, upečatljive priče, takođe priče iz naroda ono je po čemu je agencija RINA danas prepoznatljiva. Iako mlad, Ivan se uspešno izborio i sa svim izazovima koje je pandemija korona virusa donela u svaki segment života, pa tako i u novinarstvo. 

– To je jedan od najizazovnijih perioda za ovih šest godina, ali sada kad malo bolje razmislim bio je i jedan od najspušenijih. Izveštavali smo o situaciji, o bolesnima, obilazili bolnice i lekare, neretko rizikujući i sami da dobijemo infekciju. Tada smo mnogo vremena posvetili i pričama o prelepim predelima u Srbiji, jer u vreme lokdauna ljudi nisu mogli da putuju van granica. Pamtim to kao jako težak, ali i jako bitan period u našem dosadašenjm poslovanju, kaže Nikolić. 

Jedan po jedan korisnik i sada je agencija RINA dopisnik svih najčitanijih nacionalnih portala u zemlji. Sarađuje sa preko 30 nacionalnih i regionalnih medija, što je pravi kuriozitet za agenciju iz unutrašnjosti i to je do sada pošlo za rukom samo velikima poput Tanjuga. Brojne njihove vesti, fitografije i video snimke, poput eksplozije u fabrici Sloboda, pad visećeg mosta i slično, prenosili su čak i veliki svetski mediji. Ono što je takođe, posle toliko truda i rada, evidentno jeste činjenica da ako novinari sa RINE puste određenu vest, tu informaciju će znati čitava Srbija ali i skoro čitav region. 

– Uspeh nam je dao krila, dao nam je vetar u leđa da se nastavimo kretati u pravcu u kom smo krenuli. Nakon što se za nas čulo i naš rad postao vidljiv, nastavili smo da radimo još više i još kvalitetnije kako bismo ispoštovali naše saradnike koji su nam pokazali poverenje. Trudimo se da njima, ali i čitavoj Srbiji osim svokodnevnih informacija donesemo i jedinstvene priče o običnim malim ljudima, dobrim, vrednim i poštenim. Želimo da pokažemo lepu stranu naše zapadne Srbije. Mnogima smo promenili život na bolje, izdvojio bih možda mladog Luku Crepuljarevića sa Zlatibora kog smo obišli prvi i kom se nakon naše priče život promenio iz korena. I takvih je primera zaista mnogo. Neretko su tema naših priča manastiri, prirodni predeli i skrivene oaze za koje ko malo zna, ističe mladi novinar. 

Početkom ove godine agencija RINA postala je aktivna i na društvenim mrežama, a njihov instagram profil sada prati preko 20.000 ljudi. 

– Idemo u korak sa vremenom, sa modernim tehnologijama. Jasno nam je da su društvene mreže danas jako važne i da su najbolji način da budemo u kontaktu i interakciji sa našim čitaocima. Raduje nas što naša svaka objavljena fotografija ili video u toku samo jednog dana ostvaraju milion pregleda, a sam instagram profil mesečno poseti u proseku oko 20 miliona ljudi što je zaista impozantna brojka. Našim saradnicima mogu da obećam da ćemo se i dalje maksimalno truditi da ih ispoštujemo, da što bi se reklo pokrijemo svaki teren onako kako treba, a našim čitaocima obećavam još mnogo dobrih i zanimljivih priča, kao i mnogo iznenađenja kad su u pitanju novi profesionalni koraci, poručuje Ivan Nikolić.

Continue Reading

Najpopularnije