Obilaznica rešava 80 posto problema Kragujevca. Kada bude gotova, rešiće se pitanje zagađenosti vazduha, saobraćajnih gužvi i dovesti do napretka industrije. To rešava sva pitanja i probleme u Kragujevcu i okolini, rekao je predsednik, navodeći da će se obilaznica nastaviti do Vučkovice, brzom saobraćajnicom prema Kniću i Mrčajevcima i da će se spojiti sa Koridorom 11, putem Čačak-Kraljevo, naglasivši da se grade najbolji putevi i brze saobraćajnice, punog profila.
Severna obilaznica teretni i teški saobraćaj preusmeriće van centralnih gradskih zona, dovešće do rasterećenja unutrašnjeg gradskog saobraćaja i stvaranje boljih uslova za izvorno-ciljna kretanja i efikasniji tranzitni saobraćaj kao i stvaranje uslova za razvoj privrednih zona duž obilaznice.
Šta god ko pričao, ljudi u Kragujevcu znaju da su to velike stvari. Verujem da ćemo to uspešno i relativno brzo da završimo. Vrednosti zemlje oko Kragujevca biće mnogostruko veće, kao i u centru grada jer će imati više prostora, manje gužve, kazao je predsednik Vučić.
Govoreći o industrijskom razvoju Kragujevca, Vučić je podsetio da kada je otvaran MIND park bilo je svega 50 do 100 zaposlenih, a da sada tamo radi 2000 ljudi, a moraće i dalje da se razvija. On je istakao da je Stelantis najveća nada i ako to postane fabrika za malu Pandu, onda bi to u Kragujevcu mogla da bude fabrika sa najvećim izvoznim potencijalom što bi značajno doprinelo rastu našeg bruto domaćeg proizvoda u drugoj polovini sledeće godine i daljem povećanju plata, penzija i životnog standarda u celoj Srbiji. Kad se poveća za 0,3 – 0,4 stopa rasta to su značajni procenti u povećanju plata i penzija.
U ovom trenutku se gradi mnogo auto-puteva po celoj Srbiji, a cilj nam je da 2027. godine naša zemlja izgleda potpuno drugačije, mnogo bogatije, ali i neuporedivo razvijenije i u infrastrukturnom i u svakom drugom smislu, istakao je predsednik Vučić.
Za Kragujevac je ovo istorija i najveći projekat ikada, kazao je Nikola Dašić, predsednik Privremenog organa Grada Kragujevca. Radovi se odvijaju na prvoj deonici dužine 5 kilometara od ukupne dužine Severne obilaznice koja je 22 km i nastavlja se na put ka Čačku. Izmenom plana posebne namene dobili smo i brzu saobraćajnicu ka Topoli koja se nalazi u okviru autoputa/brze saobraćajnice Vožd Karađorđe, ali sve kreće iz Severne obilaznice. Ova prva deonica je važna jer se u Cvetojevcu nalazi industrijska zona koju ćemo opremiti kako bi u budućnosti Kragujevac mogao da dovodi još više domaćih i stranih investitora i ponudimo im ono najbolje što imamo. Na taj način razvijamo industriju i imamo još lokacija za takve potrebe, ali idemo u susret problemima, rešavamo ih unapred i obezbeđujemo da Kragujevac kroz 5, 10 ili 30 godina ne dođe u situaciju da nema gde da primi odgovarajuću kompaniju, novu fabriku i obezbedi nova radna mesta, kazao je Dašić.
Ugovor o projektovanju i izvođenju radova potpisan je u julu ove godine, u prisustvu predsednika Vučića, a u okviru projekta LIID. Ugovor su potpisali ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, v. d. direktora „Putevi Srbije“ Zoran Drobnjak i direktor „Srbijaautoput“ Zvonimir Marković.