SKANDAL: „Fiat“ ispituje srpske radnike zašto neće da rade u Slovačkoj!
U fabrici „Fiat Krajsler automobili (FCA) Srbija“ u Kragujevcu poslovodstvo je danas u drugoj smeni organizovalo ispitivanje radnika: zašto neće da prihvate ponuđeni posao u pogonu ove kompanije u Slovačkoj!?
U „Fiatu“ su prošle nedelje obavestili proizvodne radnike da mogu da se prijave za rad u fabrici Stellantis u Slovačkoj u kojoj se proizvode vozila „pežo 208“ i „citroen C3“.
Ugovor se sklapa na godinu dana, plate su oko 800 evra, (sa prekovremenim radom i do 950), a radnici sami plaćaju troškove ishrane i stanovanja koje je u kompanijskoj režiji. Postoje i određeni bonusi pre odlaska, kao i po dolasku iz slovačkog grada Trnave. Međutim…
-Danas su u drugoj smeni iz kadrovske službe svakog radnika po imeni i prezimenu pitali zbog čega neće da ide u Slovačku i te podatke unosili verovatno u kartone. Samim tim počeli su da zastrašuju zaposlene, ljudi se plaše ako ne prihvate poziv- pisali su nam zaposleni u „Fiatu.

Fabrika u slovačkoj Trnavi
Prema nepotvrđenim informacijama, u prvom naletu javilo se tek desetak radnika koji su stoprocentno spremni za poslovnu avanturu, što očigledno nije ispunilo kompanijska očekivanja. Naši sagovornici su složni da se posle gromoglasnih najava, broj prijavljenih radnika za jednogodišnji put do 700 kilometara udaljene Trnave- može smatrati i debaklom projekta.
Ne zna se da li je to inspirisalo skandalozno kompanijsko ispitivanje koje se danas dogodilo, ali u ovom trenutku čeka se i reagovanje sindikalnih organizacija.
Ranije, predsednik Samostalnog sindikata FCA Saša Đorđević rekao je „da zaposleni protekle sedmice mogu da se dobrovoljno prijave za rad u fabrici u slovačkom gradu Trnava“.
– Za sindikat je važno da ovaj poziv ostane samo na dobrovoljnoj osnovi za radnike FCA u Kragujevcu- rekao je Đorđević i naglasio „da sindikat prati kakvo je interesovanje radnika kao i sve što se odnosi na zarade, troškove i putna osiguranja za one koji se odluče za jednogodišnji rad u Slovačkoj“.
-Obavešteni smo da će u zavisnosti od broja radnika koji će otići u Slovačku biti umanjen i obim proizvodnje vozila u Kragujevcu. Na primer, ukoliko u jednoj smeni bude manje 50 radnika, umesto 200 vozila proizvodiće se od 170 do 180 u smeni. Ako nas napusti oko 100 radnika, proizvodnja bi bila redukovana na oko 120 vozila u smeni“- naglasio je Đorđević i istakao „da će u slučaju odlaska jednog broja radnika, oni koji ostaju imati više radnih dana mesečno“.
Nema ništa od novog modela bar godinu dana
Đorđević smatra da ovakav poziv za radnike u
Kragujevcu, dalekosežno gledano, znači da FCA u Srbiji nema nameru da uvodi novi model u proizvodnju u narednih godinu dana, a što je, kako je ocenio, jedino rešenje za veću uposlenost radnika u Kragujevcu.